štvrtok 9. júla 2015

Zvacsena uzlina

Nejedného rodiča vyľaká, ak pod kožou svojej ratolesti nahmatá hrčku v podobe zväčšenej lymfatickej uzliny. Faktom je, že ide o veľmi častý . V našom tele máme viac ako 6lymfatických uzlín , teda malých mäkkých. Na krku, pod pazuchou alebo v slabinách. Všade môže zväčšená uzlina vystrašiť. Lymfatické uzliny sú trojmilimetrové orgány . Po prekonaní infekcie ustupujú spontánne.


Lekár nachádza zväčšené uzliny pomerne často – môže ísť o banálnu infekciu, ale tiež o závažné ochorenie. Pri vyšetrovaní posudzuje veľkosť . V stredu večer som sa po sprche pozrela do zrkadla a videla som, že na pravej aj ľavej strane mám zväčšené uzliny nad kľúčnou kosťou. Mali ste niekto zväčšenú uzlinu z liekov? Mne nabehla na krku pri užívaní lieku Terbinafin Mylan 250. Lymfadenopatia (LAP) predstavuje heterogénnu skupinu ochorení.


Hmatateľná, zväčšená uzlina napríklad v oblasti krku, pazuchy či slabín je najčastejším príznakom lymfómu. Nájdená hrčka, samozrejme . Typické oblasti, kde bývajú zväčšené. Niekoľkými milimetrové žľazy sú veľmi dôležitou časťou lymfatického systému, pretože odvádzajú . Zväčšené uzliny : príčiny, príznaky, liečba.


Miri: Dcéra bola očkovaná proti kiahňam, po očkovaní sa jej zväčšila uzlina nad kľúčnou kosťou na voľným okom viditeľnú a hmatateľnú hrčku s priemerom cca . Prstami pocítila malú hrčku. Nemyslela hneď na najhoršie, ale šla za svojím lekárom, ktorý ju najprv upokojil, že zrejme ide o zväčšenú uzlinu , . Najčastejším príznakom lymfómu je hmatná zväčšená uzlina v rôznych oblastiach – krk, pazucha, oblasť rozkroku. Dobry den pani doktorka Zaujima ma Vas nazor na moj problem. V januari tohto roku som ochorela na anginu,pod sankou mi navrela uzlina.


Za zväčšené uzliny sa považovali mediastinálne LU, ktoré. Kedy by sme mali zbystriť pozornosť a ako opuchnuté uzliny liečiť? Príčinou týchto zmien však nemusí byť hneď rakovina. Môže ísť o banálnu infekciu, ale tiež o . Podívejte se na jejich rady a přidejte do diskuze své zkušenosti.


Aj keď rakovina ako taká je vždy hrôzostrašne znejúca diagnóza, už dávno neplatí, že to znamená. Postupne som však nahmatala ďalšie zväčšené uzliny pod prednými labkami a pod bruškom vo veľkosti mandle. Po tomto zistení sme okamžite navštívili . I - Lymfóm postihuje len jednu skupinu lymfatických uzlín alebo sa vytvoril v. Nie každá zväčšená uzlina je príznakom lymfómu.


Dobrý deň, chcela by som Vás poprosiť o radu. Už niečo cez rok mám zväčšenú uzlinu v podpazuší. Bola som hneď vtedy na vyšetrení a moja .

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.

Obľúbené príspevky